Dansul fulgilor de nea


 cam02591 Sosirea iernii cu frumoase sărbători, cu primii fulgi de nea, albi, pufoși, sclipitori, ce se cern din cer ca o minune, în fiecare an ne umplă sufletul cu lumină, gingășie, duioșie și aduce multă bucurie îndeosebi copiilor care așteaptă căderea zăpezii cu atâta nerăbdare, pregătindu-și săniuțele, patinele, schiurile.

  Ne-am grăbit și noi, colaboratorii bibliotecii „Hristo Botev”, să-i bucurăm pe cititorii noștri cu activități dedicate Crăiesei Ierne și sărbătorilor de iarnă. Astfel, în data de 9 decembrie curent la bibliotaca noastră  s-a desfășurat Ora de lectură, în cadrul căreia s-a efectuat lectura povestirii „Gustul fulgilor de zăpadă”, având drept bază cartea „Misterele anotimpurilor” de Ada Zaporojanu. Activitatea am organizat-o cu elevii clasei I-a ai Liceului Teoretic „M. Sadoveanu”.

  Ora de lectură a demarat cu o scurtă discuție despre anotimpul iarna. Copiii au descris iarna așa cum o cunosc ei, au vorbit despre distracțiile de iarnă, despre Anul Nou pe care îl așteaptă cu mult drag.Am convesat de asemenea despre frumusețea naturii iarna. Aici scopul meu a fost să contribui la dezvoltarea gustului estetic al copiilor, convingându-i pe copii să nu pună  accent doar pe distracții, să nu uite de natură cu peizajele ei minunate.

  În continuare am trecut la lectura povestirii „Gustul fulgilor de zăpadă”, pe care apoi am comentat-o și discutat-o cu copiii. Copiii au ascultat cu plăcere lectura textului, au dat dovadă de multă atenție şi compasiune, demonstrând acest lucru prin participarea activă la conversație. Mesajul povestirii este ca copiii să înțeleagă că trebuie să se bucure de iarnă, de toate distracțiile preferate, dar în toate  e necesar de respectat măsura, să nu dăuneze sănătății, să nu provoace necazuri și suferințe părinților. Am atras de asemenea atenția și la faptul că e bine întotdeauna să-și onoreze promisiunile date părinților, profesorilor, sie însuși, că doar în așa caz vor fi ocrotiți de Dumnezeu, Fecioara Maria, îngerul păzitor.

  Au urmat câteva scenete cu genericul „Dialogul a doi fulgi de nea”. Copiii au demonstrat multă fantezie, ingeniozitate, improvizând dialogul a doi fulgi de nea care zboară spre pământ sau care deja s-au așezat undeva — pe copac, pe casă, pe pământ. „Teatrul” le-a produs multă plăcere şi satisfacţie copiilor.cam02649

  Apoi copiii au recitat poezii despre iarnă, eu, la rândul meu, am citit poezia „Ce mai iarnă!” de Ada Zaporojanu, le-am arătat alte cărți cu povestiri, povești,poezii, legende despre iarnă și alte anotimpuri, precum: B. Schițco „Cu iarna în prag”, M. Mardare „Povestea iernii”, L. Codreanca „Sanie cu zurgălăi”, „Sărbătorile anotimpurilor” ș.a., le-am citit ghicitori despre iarnă, care au încins și mai mult atmosfera veselă a discuției.

  La finele activității, m-am adresat către copii cu îndemnul să chemăm iarna adevărată, cu blană bogată, țesută din mii de fulgi.Copii au luat câte un fulguț în mână de pe masă confecționați preventiv din hârtie albă și împreună am pronunțat cuvintele: „Fulg de nea, fulg de nea, cazi ușor în palma mea”. Apoi le-au fluturat ,imaginând dansul fulgilor de nea.

  Activitatea a decurs într-o atmosferă prietenoasă şi degajată. În rezultat, am primit satisfacție reciprocă, și noi, și copiii, rămânând în așteptarea altor întâlniri interesante.

                                                                          Articol îngrijit de bibliotecara Lidia Cîssa

Добавить комментарий

